Mnóstwo instytucyj w (ciągu|przeciągu} roku deleguje swoich pracowników. Nierzadko są to wyjazdy zamiarem załatwienia ważnych spraw biznesowych, spotkań z interesantem, negocjacji czy innych ważnych spraw. Jeśli sam wyjazd służbowy jest jedynie kilku dniowy nie stanowi on kłopotu dla pracodawcy. Jeśli jednak chcemy delegować swoich pracowników do innego państwa należącego do Unii Europejskiej na dłuższy okres czasu musimy znać wszelkie przepisy z tym związane. Wszelkiego rodzaju przepisy dotyczące nie tylko samej delegacji ale również warunków ubezpieczenia, płatności za wykonaną pracę, urlopu i innych znaczących kwestii wytycza nam prawo europejskie jak i sama Unia do jakiej Polska przynależy. Tym samym by delegować swoich pracowników na dłuższy czas trzeba znać wszystkie ważne przepisy jakie nas wiążą. By dowiedzieć się wszelkich koniecznych wiadomości warto wybrać się na organizowane konferencje, spotkania związane właśnie z tą tematyka pracownicy delegowani. Mają one na celu uzmysłowienie i edukowanie pracodawców co powinno się wiedzieć przed samym delegowaniem swoich pracowników.