Jak inaczej przekonać do usługi lub produktu niż przekonując możliwego konsumenta, że to, co proponujemy jest dedykowane oczywiście dla niego? Przedstawić mu to naturalnie na przykładzie i pozwolić mu samodzielne decydować.
zdjęcia lotnicze
Czym jest reklama interaktywna?
Reklama interaktywna innymi słowy Interactive Digital Signage to rodzaj reklamy, w jakiej nadawca nie wyłącznie przekonuje nabywcę do jakiegoś zachowania, lecz też zezwala odbiorcy ten przekaz kreować. Takiego typu reklamy są pewną nowością, dlatego, że uprzednio nie do końca można było je w ogóle wykonać, z uwagi na technologię. Obecnie reklamą interaktywną równie przyzwoicie wolno nazwać kilka odcinków reklamowego serialu, w jakim widz, może głosować na temat losów śmiałków, lecz reklamą interaktywną będzie też ścisła interakcja innymi słowy możliwość decydowania w czasie realnym oraz uzależnienie od wyboru osobnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interakcyjnych
Wybór bardzo dobrych kampanii interaktywnych jest bezsprzecznie kwestią gusty, tym niemniej na uwagę wśród tego rodzaju reklam na pewno zasługują:
• Akcja MONTErzy – interaktywna reklama znanych deserów, w jakiej chodziło o to, żeby odbiorca mógł osobiście zaprojektować swój własny smak deseru, integrując poszczególne jego kompozycje
• Kampnia Dziki Sad – zrealizowana poprzez grupę Żywiec kampania dotycząca napoju powstałego z połączenia cydru i piwa. Na profilu marki na Facebooku, odbiorcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Efekt interakcja tej piwnej marki była przez kilka tygodni bardzo dobrą na facebook, jeśli idzie o marki piwne
• Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety wydawana była reklama z kodem pobieranym na telefon, po jego zeskanowaniu i umieszczeniu telefonu na gazecie, można było ujrzeć poszczególne cechy samochodu, jak park assist czy kontrolę zbliżania się do przeszkody.
Żeby reklama interaktywna była efektywna musi nie wyłącznie kojarzyć mentalnie konsumenta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą i nie musi łączyć się z realnym zyskiem. W wypadku takich reklam, chodzi o to, by kontrahent, jaki już się zaangażował, w następnej kolejności dokonał takiego wyboru, który prawidłowo mu się kojarzy. W jednym z powyższych przypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, bo wcześniej angażował się na facebooku oraz dla niego wybór tej, a nie innej marki jest ewidentny. Cechą charakterystyczną reklam interaktywnych jest przeważnie ich cena. Taka reklama to przecież nie pojedyncza kreacja na domenę internetową czy banner, lecz cały ciąg narzędzi, które zapewnią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, żeby podjął interakcję i umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, aby był on godziwy technicznie i banalny.